VOLVO KATALİTİK KONVERTER 2.4İ C70 C30 S40 V50 .(2004 - 10)
İsim | : VOLVO 2.4İ KATALİTİK KONVERTÖR S40 - V50 - C30 - C70 (2004-10) |
Seri Numarası | : 603597 8653535 8603535 8603599 8603420 |
Montaj Yeri | : Ön |
Cinsi | : Metal |
Ürün Grubu | : Volvo |
- Teknik Özellikler:
- Ölçü: 740 mm
- Ağırlık: 7025 gr
- Miktar: Adet
- Renk: Metal
- Garanti: 12 ay
- Değerlendirme:
- Sektör lideri, en kaliteli ve teknolojik firma.
- Katalitik konvertör. Paslanmaz çelikten imal edilmiş son teknoloji ile kaplanmıştır. Orta kısımda ayrıca keramik filtreyi tutan metal kasa konvertör ısındığında keramik tabakanın titreşmesini ve ses yapmasını engeller. Metal kasa giriş çıkış boruları üzerine kaynatılarak iç kısımdaki havanın kolayca akışını sağlar. Mono bal peteği keramik emisyon değerlerine uygun gaz salınmasına yardımcı olur. Tüm ürünler üretim prosesinde yağa ve kırıntılara karşı ayrıca yıkanmıştır. ISO 9002 ve OBDA 2 emisyon standartlarına uygun arıza ışığı ile tespit edilebilir bir üründür.
Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri hakkında önemli bilgiler
Katalizörler
Katalitik konvertörün ömrü en az 100.000 km olmalıdır. Aksi takdirde, sebep çoğunlukla şunlardan kaynaklanır:
- Dış hasar
- Tıkanıklık veya kirlenme
- Yağ/Antifriz kirliliği
- Aşırı ısınma
Yukarıda belirtilen sorunlar için, garanti yedek katalitik konvertörü kapsamaz. Yeni bir katalitik konvertör takmadan önce öncelikle sorunun kaynağını tespit edin. Bu yapılmazsa, yeni katalitik konvertör hızla çalışmayı durduracaktır. Bu konuda daha fazla bilgiyi "Daha fazla bilgi (katalitik konvertörler) " bölümünde bulabilirsiniz .
Daha fazla bilgi (katalizörler)
Dış hasar
Katalitik konvertördeki seramik malzeme hafif, ince cidarlı ve kırılgan bir malzemeden yapılmıştır. Yalıtım tabakası malzemeyi yerinde tutar ve dış hasarlara karşı bir miktar koruma sağlar. Ancak, seramik malzemede çatlaklar, yoldaki hız tümsekleri ve taşlar gibi nedenlerle de oluşabilir. Ayrıca, yanlış montaj, gevşek egzoz bağlantı bileşiği ve bozuk bir egzoz sistemi de seramik malzemenin kırılmasına ve/veya çatlamasına neden olabilir.
Tıkanmış veya kirlenmiş
Katalitik konvertörlerin tıkanması ve/veya kirlenmesi, yanlış yakıt kullanımından kaynaklanabilir. Kurşunlu veya kurşun yerine kullanılan yakıtların kullanımı, seramik malzemeyi tıkayarak etkinliğini engeller. Bu durum, katalitik konvertörlü sistemler için uygun olmayan yakıt katkı maddeleri için de geçerlidir. Egzoz sistemine yağ veya antifriz girdiğinde, katalitik konvertörün içindeki seramik plakalara yoğun bir kurum tabakası bırakarak hava akışını engelleyebilir. Bu, iç aksamları tıkayarak hava akışını kısıtlar. Bu durum, güç kaybına ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu durum, contaların sızdırmasına, piston segmanlarının aşınmasına veya diğer hasarlı motor bileşenlerine yol açabilir.
Aşırı ısınma
Egzoz sistemine aşırı yakıt girerse, katalitik konvertöre ulaştığında yanar. Bu durum aşırı ısınmaya ve değerli metallerin yanmasına neden olabilir. Katalitik konvertör etkinliğini kaybeder ve ciddi durumlarda seramik parça erir ve katalitik konvertör tıkanır. Olası nedenler arasında yanlış yakıt oranı, yanlış motor ayarı, aşınmış bujiler ve bozuk veya arızalı oksijen sensörleri bulunur.
Ses prodüksiyonu
Katalitik konvertör, ses yalıtımı özelliğine rağmen bir susturucu olarak değerlendirilmemelidir. Katalitik konvertörde aşırı yakıt bulunduğunda, yalıtım koruyucu tabakasını yakarak tıkırtı ve/veya ıslık sesi duyulabilir.