HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....

Marka
Stok Kodu
285102BEF
Garanti Süresi
24 Ay
Fiyat
2.068,33 EUR + KDV
% 3İNDİRİM
2.482,00 EUR
2.407,54 EUR KDV Dahil
2.166,79 EUR (%10,00 havale indirimi)
*243,76 EUR den başlayan taksitlerle!!
İsim : Hyundai - Kia -Katalitik Konvertör G4FD Motor 1.4 - 1.6 GDİ 2011>.....
Seri Numarası : 285102BEF1 285102BEF5 285102BGF5 285102BPF2
 Cinsi : Metal
Montaj Yeri : Ön
Ürün Grubu : Hyundai - Kia

  •       Teknik Özellikler:                                             
  • Sektör lideri, en kaliteli ve teknolojik firma.

     
  • Katalitik konvertör. Paslanmaz çelikten imal edilmiş son teknoloji ile kaplanmıştır. Orta kısımda ayrıca keramik filtreyi tutan metal kasa konvertör ısındığında keramik tabakanın titreşmesini ve ses yapmasını engeller. Metal kasa giriş çıkış boruları üzerine kaynatılarak iç kısımdaki havanın kolayca akışını sağlar. Mono bal peteği keramik emisyon değerlerine uygun gaz salınmasına yardımcı olur. Tüm ürünler üretim prosesinde yağa ve kırıntılara karşı ayrıca yıkanmıştır. ISO 9002 ve OBDA 2 emisyon standartlarına uygun arıza ışığı ile tespit edilebilir bir üründür.

     
  • Ürün kriterleri
    Montaj tarafı Önden
    Ağırlık 5,15 kg
    Uzunluk 450 mm
    İlave Ürün/Bilgi 2 Monte edilebilir parçalara sahip değil
                            
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
KW / PS Baujahr HSN / TSN
HYUNDAI ACCENT IV Stufenheck (RB) 1.4 80 / 109 2010 – 2017 8252/AEU
HYUNDAI ACCENT IV Stufenheck (RB) 1.6 90 / 122 2010 –
HYUNDAI ACCENT IV Stufenheck (RB) 1.6 91 / 123 2010 – 2017 8252/AEV
HYUNDAI ELANTRA V Stufenheck (MD, UD) 1.6 94 / 128 2011 – 2016
HYUNDAI ELANTRA V Stufenheck (MD, UD) 1.6 97 / 132 2011 – 2015 8252/AFA
HYUNDAI i20 I (PB, PBT) 1.4 74 / 101 2008 – 2015 5984/AAM, 8357/AAI
HYUNDAI i20 I (PB, PBT) 1.4 LPG 75 / 102 2008 – 2012
HYUNDAI i20 I (PB, PBT) 1.6 93 / 126 2008 – 2012 5984/AAN, 8357/AAJ
HYUNDAI i30 (FD) 1.4 77 / 105 2007 – 2011 1349/AAA, 1349/ABY, 8252/ACM
HYUNDAI i30 (FD) 1.4 80 / 109 2007 – 2011 1349/AAB, 1349/ABZ, 8252/ACN
HYUNDAI i30 (FD) 1.4 LPG 80 / 109 2009 – 2011
HYUNDAI i30 (FD) 1.6 85 / 116 2007 – 2011 1349/ABW, 8252/ACO
HYUNDAI i30 (FD) 1.6 90 / 122 2007 – 2011 8252/ACP
HYUNDAI i30 (FD) 1.6 93 / 126 2008 – 2011 1349/ABX, 8252/ACX
HYUNDAI i30 (GD) 1.4 73 / 99 2011 – 2015 1349/ACG, 1349/ACN
HYUNDAI i30 (GD) 1.4 LPG 73 / 99 2013 – 2014
HYUNDAI i30 (GD) 1.6 88 / 120 2012 – 2016 1349/ACH, 1349/ACO
HYUNDAI i30 (GD) 1.6 95 / 129 2011 – 2015 1349/ACT, 1349/ADH
HYUNDAI i30 (GD) 1.6 GDI 99 / 135 2011 – 2016 1349/ACJ, 1349/ACP
HYUNDAI i30 (GD) 1.6 T-GDI 137 / 186 2015 – 1349/ADO
HYUNDAI i30 Coupe 1.4 73 / 99 2013 – 2014 1349/ACN
HYUNDAI i30 Coupe 1.6 GDI 99 / 135 2013 – 1349/ACP
HYUNDAI i30 Coupe 1.6 MPI 88 / 120 2013 –
HYUNDAI i30 Coupe 1.6 T-GDI 137 / 186 2015 – 1349/ADO
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.4 77 / 105 2007 – 2012 1349/AAA, 1349/ABY, 8252/ACM
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.4 80 / 109 2009 – 2012 1349/AAB, 1349/ABZ
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.4 LPG 80 / 109 2009 – 2012
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.6 85 / 116 2008 – 2012 1349/AAC, 1349/ABW
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.6 90 / 122 2008 – 2012 8252/ACP
HYUNDAI i30 Kombi (FD) 1.6 93 / 126 2008 – 2012 1349/AAI, 1349/ABX, 8252/ACX
HYUNDAI i30 Kombi (GD) 1.4 73 / 99 2012 – 2015 1349/ACU, 1349/ADB
HYUNDAI i30 Kombi (GD) 1.6 88 / 120 2012 – 1349/ACV, 1349/ADC
HYUNDAI i30 Kombi (GD) 1.6 95 / 129 2012 – 2015 1349/ADA
HYUNDAI i30 Kombi (GD) 1.6 GDI 99 / 135 2012 – 1349/ACW, 1349/ADD
HYUNDAI i40 I (VF) 1.6 GDI 99 / 135 2012 – 2019 8252/AFM
HYUNDAI i40 I CW (VF) 1.6 GDI 99 / 135 2011 – 2019 8252/AEY, 8252/AEZ
HYUNDAI ix20 (JC) 1.4 66 / 90 2010 – 2019 1349/AAZ, 1349/ABD
HYUNDAI ix20 (JC) 1.4 LPG 66 / 90 2010 – 2019
HYUNDAI ix20 (JC) 1.6 92 / 125 2010 – 2019 1349/ABA, 1349/ABE
HYUNDAI ix20 (JC) 1.6 LPG 92 / 125 2010 – 2019
HYUNDAI ix35 (LM, EL, ELH) 1.6 99 / 135 2010 – 2015 1260/ACA, 1349/ABU
HYUNDAI TUCSON (TL, TLE) 1.6 GDi 97 / 132 2015 – 2020 1349/ADS
HYUNDAI VELOSTER (FS) 1.6 GDI 103 / 140 2011 – 2017 8252/AEX
HYUNDAI VELOSTER (FS) 1.6 MPI 97 / 132 2011 – 2017 8252/AFE
HYUNDAI VELOSTER (FS) 1.6 T-GDI 137 / 186 2012 – 2017 8252/AFS
KIA CARENS III Großraumlimousine (UN) 1.6 CVVT 93 / 126 2009 – 2013 8253/ACX
KIA CARENS III Großraumlimousine (UN) 1.6 CVVT 97 / 132 2009 – 2013 8253/ACG
KIA CARENS IV 1.6 GDi 99 / 135 2013 – 2016 8253/AEP
KIA CEE'D (JD) 1.4 CVVT 73 / 100 2012 – 2018 1260/ACU, 1260/ACZ
KIA CEE'D (JD) 1.6 CVVT 95 / 130 2013 – 2018
KIA CEE'D (JD) 1.6 GDI 99 / 135 2012 – 2018 1260/ACV
KIA CEE'D Sportswagon (JD) 1.4 CVVT 73 / 100 2012 – 2015 1260/ACZ, 1260/ADE
KIA CEE'D Sportswagon (JD) 1.6 CVVT 95 / 130 2014 – 2018
KIA CEE'D Sportswagon (JD) 1.6 GDI 99 / 135 2012 – 2018 1260/ADA, 1260/ADF
KIA CERATO III Stufenheck (YD) 1.6 CVVT 95 / 129 2016 – 2018 8253/AEN
KIA PRO CEE'D (JD) 1.4 CVVT 73 / 100 2013 – 2015 1260/ACU
KIA PRO CEE'D (JD) 1.6 GDI 99 / 135 2013 – 2018 1260/ACV
KIA PRO CEE'D Hatchback Van (JD) 1.4 CVVT 73 / 99 2012 – 2018
KIA RIO III (UB) 1.4 CVVT 79 / 107 2011 – 2017
KIA RIO III (UB) 1.4 CVVT 80 / 109 2011 – 2017 8253/ADT
KIA RIO III Hatchback Van (UB) 1.4 CVVT 80 / 109 2015 –
KIA RIO III Stufenheck (UB) 1.4 CVVT 79 / 107 2011 – 2017
KIA RIO III Stufenheck (UB) 1.4 CVVT 80 / 109 2011 – 2017 8253/AED
KIA SOUL I (AM) 1.6 91 / 124 2009 – 2014
KIA SOUL I (AM) 1.6 CVVT 93 / 126 2009 – 2011 8253/ACD, 8253/ACP, 8253/ACV
KIA SOUL I (AM) 1.6 GDI 103 / 140 2011 – 2014 8253/AEB
KIA SOUL II (PS) 1.6 CVVT 91 / 124 2014 – 2018 8253/AEZ
KIA SOUL II (PS) 1.6 GDI 97 / 132 2014 – 2018 8253/AFA
KIA SPORTAGE III (SL) 1.6 GDI 99 / 135 2010 – 2015 1260/ACB
KIA SPORTAGE III (SL) 1.6 LPG 99 / 135 2014 – 2015
KIA SPORTAGE IV (QL, QLE) 1.6 GDI 97 / 132 2015 – 2022 1260/ADX, 2234/AAA
KIA VENGA (YN) 1.4 CVVT 66 / 90 2010 – 2019 1260/ACE, 1260/ACL, 1349/AAL, 1349/AAR, 1349/ABH
KIA VENGA (YN) 1.4 LPG 66 / 90 2010 – 2019
KIA VENGA (YN) 1.6 CVVT 92 / 125 2010 – 2019 1260/ACF, 1260/ACM, 1349/AAM, 1349/AAS, 1349/ABI
KIA VENGA Hatchback Van (YN) CVVT 66 / 90 2015 –
KIA VENGA Hatchback Van (YN) CVVT 92 / 125 2015 –

Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri hakkında önemli bilgiler

Katalizörler

Katalitik konvertörün ömrü en az 100.000 km olmalıdır. Eğer durum böyle değilse, sebep esas olarak şunlardan kaynaklanır:

  • Dış hasar
  • Tıkanıklık veya kirlenme
  • Yağ/Antifriz kirliliği
  • Aşırı ısınma

Yukarıdaki sorunlarda yeni katalitik konvertör garanti kapsamına girmez. Yeni bir katalitik konvertör takmadan önce öncelikle arızanın nedenini düzeltin. Aksi takdirde yeni katalitik konvertör kısa sürede işlevini yitirecektir. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (katalizörler) bölümünde okuyabilirsiniz  .

Daha fazla bilgi (katalizörler)

Dış hasar

Katalizörde kullanılan seramik malzeme hafif, ince cidarlı ve kırılgan bir malzemeden yapılmıştır. Yalıtım tabakası malzemeyi yerinde tutar ve dışarıdan gelebilecek hasarlara karşı bir miktar koruma sağlar. Ancak yoldaki kasisler ve taşlar gibi etkenler nedeniyle seramik malzemede kırılmalar meydana gelebilmektedir. Ayrıca, kötü montaj, gevşek egzoz montaj macunu ve bozuk egzoz sistemi de seramik malzemenin kırılmasına ve/veya çatlamasına neden olabilir.

Tıkanmış veya kirlenmiş

Katalitik konvertörlerin tıkanması ve/veya kirlenmesi yanlış yakıt kullanımından kaynaklanabilir. Kurşunlu veya kurşun yerine kullanılan yakıtların kullanılması seramik malzemenin tıkanmasına ve düzgün çalışmasının engellenmesine neden olur. Bu durum, katalitik konvertörlü sistemlere uygun olmayan yakıt katkı maddeleri için de geçerlidir. Egzoz sistemine yağ veya antifriz girdiğinde, katalitik konvertörde seramik plakalara karşı yoğun bir kurum tabakası biriktiğinden hava geçişini tıkayabilir. Bu durum iç işleyişin tıkanmasına ve hava akışının engellenmesine neden olur. Bu durum güç kaybına ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu durum contaların sızdırmasına, piston segmanlarının aşınmasına veya motor parçalarının hasar görmesine neden olabilir.

Aşırı ısınma

Egzoz sistemine fazla yakıt girdiğinde, katalitik konvertöre ulaştığında yanarak yok olur. Değerli metallerin aşırı ısınması ve yanması meydana gelebilir. Katalizör etkinliğini yitirir ve ileri durumlarda seramik kısım erir ve katalizör tıkanır. Olası nedenler arasında yanlış yakıt oranı, yanlış motor ayarı, aşınmış bujiler, kırık veya arızalı lambda sensörleri yer alır.

Ses üretimi

Katalitik konvertör, ses izolasyonu özelliğine rağmen susturucu olarak nitelendirilmemelidir. Katalitik konvertörde aşırı yakıt bulunduğunda ve yalıtım koruyucu tabakasını yaktığında takırtı ve/veya ıslık sesi duyulabilir.

 

Dizel Partikül Filtreleri (DPF)

Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin kullanım ömrü 80.000 km ile 140.000 km arasındadır. DPF, sadece ince toz için geçici bir depolama alanıdır ve sadece is tutma yeteneğine sahip seramik bir elemandır.

DPF düzgün çalışmıyorsa, çoğu durumda orijinal (veya önceki) parça değiştirilmeden önce asgari kontrol listesi takip edilmemiştir. Partikül filtresi, tüm zincirin fabrika spesifikasyonlarına uygun olarak çalışması durumunda gerekli performansı gösterecektir.

Kurulum talimatlarına uyulmaması durumunda yeni partikül filtreleri garanti kapsamı dışında kalacaktır. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (partikül filtreleri) bölümünde okuyabilirsiniz  .

Daha fazla bilgi (partikül filtreleri)

Dizel partikül filtrelerinin (DPF) her biri yalnızca is tutma yeteneğine sahip seramik bir elemandır. DPF'de toplanan kurumun yakılması gerekir. Bu yanma, yani rejenerasyondan, OBD sistemli veya sistemsiz motor yönetimi sorumludur. Motor yönetimi tüm ölçüm parametrelerinin doğru olduğunu tespit ettiğinde rejenerasyon işlemi gerçekleşecektir.

Dizel partikül filtresi (DPF) rejenerasyon yapmadığında veya rejenerasyon kesintiye uğradığında filtre siyah karbon parçacıklarıyla dolar. Motorun genel durumuna bağlı olarak, birkaç saat sonra filtre kurumla o kadar dolabilir ki, rejenerasyon artık gerçekleşemez. En kötü durumda ise tüm iç filtre füzyondan zarar görecektir.

Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin kullanım ömrü 80.000 km ile 140.000 km arasındadır. Her rejenerasyondan sonra küçük bir artık ürün (kül) kalır. Filtrede kalan kalıntı ürün ancak özel makineler kullanılarak uzaklaştırılabilmektedir. Bu temizliğin araçtan ayrı olarak yapılması gerekmektedir. Bazı arabalarda dingil sayacı adı verilen bir sistem bulunur. Motor yönetiminin bu kısmı, rejenerasyon sayısını sayar ve filtrenin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini belirler.

Motor yönetim sisteminin yanlış çalışması çok sayıda kısa ve gereksiz rejenerasyonların meydana gelmesine neden olabilir. Bu durum, filtrenin temizlenmesi gereken seviyede sayacın hızla yüksek kayıt sayılarına çıkmasına neden olur. Filtrede bir sorun olmaması da mümkün, ancak OBD sistemi filtrenin değiştirilmesi gerektiğini söylüyor.

Montaj talimatlarına uyulmadığı takdirde yeni veya temizlenmiş bir DPF sistemi takmanın bir anlamı yoktur. Aracın motor yönetimi tarafından devreye alınan rejenerasyon, kurum yakılarak filtrenin temizlenmesini sağlar. Yanma zincirindeki en ufak bir hata bile kurum miktarını artırır. Orijinal fabrika sıralamasından farklı bir rejenerasyon, filtrenin birkaç saat içinde kurumla dolmasına neden olur.

 

Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri için minimum kurulum gereksinimleri

 

Katalizörler

Araç üreticisinin marka/seri özel montaj talimatlarını mutlaka izleyin. Bir katalitik konvertörün düzgün çalışabilmesi için yanma işleminin fabrika spesifikasyonlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekir. Yanlış kullanım durumunda katalizör tamamen kaybolabilir (monolitin erimesi). Yeni bir katalitik konvertör takılmadan önce tüm olası nedenlerin giderilmesi gerekir.

Asgari kontrol listesi :

  • Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Motor yönetimini kontrol edin
  • Turboyu kontrol edin
  • LPG tesisatını kontrol edin (varsa)
  • Yağ tüketimini kontrol edin
  • Soğutma suyu tüketimini kontrol edin
  • Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
  • Egzoz gazı karışımını kontrol edin
  • (Ön) katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
  • Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
  • EGR valflerini ve sistemini kontrol edin

Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:

  • Enjektörler
  • Meşgul
  • Marş motoru ve akü
  • Emisyon testi

Katalitik konvertörün ön kısmında sıvı conta kullanmayın ve her zaman doğru yağın kullanıldığından emin olun. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi şiddetle tavsiye edilir.

Ancak asgari kontrol listesinin tüm koşulları sağlandığında katalizör işini düzgün bir şekilde yapabilir.

 

Partikül filtreleri

Araç üreticisinin marka/seri özel montaj talimatlarını mutlaka izleyin. Partikül filtresi, is için sadece geçici bir depolama tesisidir. Partikül filtresinin düzgün çalışabilmesi için rejenerasyon periyotlarının gerekli/gerekli sıklıkta gerçekleşmesi gerekmektedir. Rejenerasyon frekansının bozulması durumunda partikül filtresi dolar.

Asgari kontrol listesi:

  • Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
  • Motor yönetimini kontrol edin
  • Katkı maddesinin seviyesini, türünü ve kalitesini kontrol edin
  • Yağ tüketimini kontrol edin
  • Soğutma suyu tüketimini kontrol edin
  • Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
  • Rejenerasyon sıklığını ve verimliliğini kontrol edin
  • (Ön) katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
  • Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
  • EGR valflerini ve sistemini kontrol edin

Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:

  • Enjektörler
  • Meşgul
  • Marş motoru ve akü
  • Emisyon testi

Partikül filtresinin ön tarafında sıvı conta kullanmayın. Özel düşük küllü jenerasyon motor yağı tavsiye edilir. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi şiddetle tavsiye edilir.

Ancak asgari kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında partikül filtresinin görevini düzgün bir şekilde yapması mümkün olur.

HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....

HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....

2.482,00 EUR
2.407,54 EUR KDV Dahil
HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>.... HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....Hyundai KatalizörlerHyundaiorijinal Egzoz, Performans Egzoz, Katalitik konvertör Partikül Filitresi ürünleri Egzoz Orjinal Egzoz, KatalitikKonverter, Performans Egzoz, Partikülfilitresi, EgzozSpirali, Egzoz ucu, Vanalı egzoz, Abart Egsoz, Katalizör, Tıregzoz, İşmakinaegzoz, forkliftegzoz, egsozucları,exhaust, Auspuff, catalyticconverter, partikelfilter,выпускной, გამონაბოლქვი, каталитический, katalizator, échappement, 285102BEF
HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.