HYUNDAİ KATALİTİK KONVERTER 1.6 GDİ 2011>....
Name | : Hyundai -Kia -Catalytic Converter G4FA Engine 1.4i - 1.6i 2011>..... | |
Serial number | :
| |
type | : FRONT | |
Description | : INOX | |
Product group | : HYUNDAI |
- Technicial Specifications:
- Industry leader, top quality and technological company.
- catalytic converter. It is made of stainless steel and covered with the latest technology. The metal case converter holding the ceramic filter in the middle also prevents the ceramic layer from vibrating and making noise when heated. The metal casing is welded on the inlet and outlet pipes, allowing the air inside to flow easily. Mono honeycomb helps to release gas in accordance with ceramic emission values. All products are washed separately against oil and crumbs during the production process. It is a product that can be detected with a fault light in accordance with ISO 9002 and OBDA 2 emission standards.
Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri hakkında önemli bilgiler
Katalizörler
Katalitik konvertörün ömrü en az 100.000 km olmalıdır. Eğer durum böyle değilse, sebep esas olarak şunlardan kaynaklanır:
- Dış hasar
- Tıkanıklık veya kirlenme
- Yağ/Antifriz kirliliği
- Aşırı ısınma
Yukarıdaki sorunlarda yeni katalitik konvertör garanti kapsamına girmez. Yeni bir katalitik konvertör takmadan önce öncelikle arızanın nedenini düzeltin. Aksi takdirde yeni katalitik konvertör kısa sürede işlevini yitirecektir. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (katalizörler) bölümünde okuyabilirsiniz .
Daha fazla bilgi (katalizörler)
Dış hasar
Katalizörde kullanılan seramik malzeme hafif, ince cidarlı ve kırılgan bir malzemeden yapılmıştır. Yalıtım tabakası malzemeyi yerinde tutar ve dışarıdan gelebilecek hasarlara karşı bir miktar koruma sağlar. Ancak yoldaki kasisler ve taşlar gibi etkenler nedeniyle seramik malzemede kırılmalar meydana gelebilmektedir. Ayrıca, kötü montaj, gevşek egzoz montaj macunu ve bozuk egzoz sistemi de seramik malzemenin kırılmasına ve/veya çatlamasına neden olabilir.
Tıkanmış veya kirlenmiş
Katalitik konvertörlerin tıkanması ve/veya kirlenmesi yanlış yakıt kullanımından kaynaklanabilir. Kurşunlu veya kurşun yerine kullanılan yakıtların kullanılması seramik malzemenin tıkanmasına ve düzgün çalışmasının engellenmesine neden olur. Bu durum, katalitik konvertörlü sistemlere uygun olmayan yakıt katkı maddeleri için de geçerlidir. Egzoz sistemine yağ veya antifriz girdiğinde, katalitik konvertörde seramik plakalara karşı yoğun bir kurum tabakası biriktiğinden hava geçişini tıkayabilir. Bu durum iç işleyişin tıkanmasına ve hava akışının engellenmesine neden olur. Bu durum güç kaybına ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu durum contaların sızdırmasına, piston segmanlarının aşınmasına veya motor parçalarının hasar görmesine neden olabilir.
Aşırı ısınma
Egzoz sistemine fazla yakıt girdiğinde, katalitik konvertöre ulaştığında yanarak yok olur. Değerli metallerin aşırı ısınması ve yanması meydana gelebilir. Katalizör etkinliğini yitirir ve ileri durumlarda seramik kısım erir ve katalizör tıkanır. Olası nedenler arasında yanlış yakıt oranı, yanlış motor ayarı, aşınmış bujiler, kırık veya arızalı lambda sensörleri yer alır.
Ses üretimi
Katalitik konvertör, ses izolasyonu özelliğine rağmen susturucu olarak nitelendirilmemelidir. Katalitik konvertörde aşırı yakıt bulunduğunda ve yalıtım koruyucu tabakasını yaktığında takırtı ve/veya ıslık sesi duyulabilir.
Dizel Partikül Filtreleri (DPF)
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin kullanım ömrü 80.000 km ile 140.000 km arasındadır. DPF, sadece ince toz için geçici bir depolama alanıdır ve sadece is tutma yeteneğine sahip seramik bir elemandır.
DPF düzgün çalışmıyorsa, çoğu durumda orijinal (veya önceki) parça değiştirilmeden önce asgari kontrol listesi takip edilmemiştir. Partikül filtresi, tüm zincirin fabrika spesifikasyonlarına uygun olarak çalışması durumunda gerekli performansı gösterecektir.
Kurulum talimatlarına uyulmaması durumunda yeni partikül filtreleri garanti kapsamı dışında kalacaktır. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (partikül filtreleri) bölümünde okuyabilirsiniz .
Daha fazla bilgi (partikül filtreleri)
Dizel partikül filtrelerinin (DPF) her biri yalnızca is tutma yeteneğine sahip seramik bir elemandır. DPF'de toplanan kurumun yakılması gerekir. Bu yanma, yani rejenerasyondan, OBD sistemli veya sistemsiz motor yönetimi sorumludur. Motor yönetimi tüm ölçüm parametrelerinin doğru olduğunu tespit ettiğinde rejenerasyon işlemi gerçekleşecektir.
Dizel partikül filtresi (DPF) rejenerasyon yapmadığında veya rejenerasyon kesintiye uğradığında filtre siyah karbon parçacıklarıyla dolar. Motorun genel durumuna bağlı olarak, birkaç saat sonra filtre kurumla o kadar dolabilir ki, rejenerasyon artık gerçekleşemez. En kötü durumda ise tüm iç filtre füzyondan zarar görecektir.
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin kullanım ömrü 80.000 km ile 140.000 km arasındadır. Her rejenerasyondan sonra küçük bir artık ürün (kül) kalır. Filtrede kalan kalıntı ürün ancak özel makineler kullanılarak uzaklaştırılabilmektedir. Bu temizliğin araçtan ayrı olarak yapılması gerekmektedir. Bazı arabalarda dingil sayacı adı verilen bir sistem bulunur. Motor yönetiminin bu kısmı, rejenerasyon sayısını sayar ve filtrenin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini belirler.
Motor yönetim sisteminin yanlış çalışması çok sayıda kısa ve gereksiz rejenerasyonların meydana gelmesine neden olabilir. Bu durum, filtrenin temizlenmesi gereken seviyede sayacın hızla yüksek kayıt sayılarına çıkmasına neden olur. Filtrede bir sorun olmaması da mümkün, ancak OBD sistemi filtrenin değiştirilmesi gerektiğini söylüyor.
Montaj talimatlarına uyulmadığı takdirde yeni veya temizlenmiş bir DPF sistemi takmanın bir anlamı yoktur. Aracın motor yönetimi tarafından devreye alınan rejenerasyon, kurum yakılarak filtrenin temizlenmesini sağlar. Yanma zincirindeki en ufak bir hata bile kurum miktarını artırır. Orijinal fabrika sıralamasından farklı bir rejenerasyon, filtrenin birkaç saat içinde kurumla dolmasına neden olur.
Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri için minimum kurulum gereksinimleri
Katalizörler
Araç üreticisinin marka/seri özel montaj talimatlarını mutlaka izleyin. Bir katalitik konvertörün düzgün çalışabilmesi için yanma işleminin fabrika spesifikasyonlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekir. Yanlış kullanım durumunda katalizör tamamen kaybolabilir (monolitin erimesi). Yeni bir katalitik konvertör takılmadan önce tüm olası nedenlerin giderilmesi gerekir.
Asgari kontrol listesi :
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Turboyu kontrol edin
- LPG tesisatını kontrol edin (varsa)
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma suyu tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Egzoz gazı karışımını kontrol edin
- (Ön) katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Katalitik konvertörün ön kısmında sıvı conta kullanmayın ve her zaman doğru yağın kullanıldığından emin olun. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi şiddetle tavsiye edilir.
Ancak asgari kontrol listesinin tüm koşulları sağlandığında katalizör işini düzgün bir şekilde yapabilir.
Partikül filtreleri
Araç üreticisinin marka/seri özel montaj talimatlarını mutlaka izleyin. Partikül filtresi, is için sadece geçici bir depolama tesisidir. Partikül filtresinin düzgün çalışabilmesi için rejenerasyon periyotlarının gerekli/gerekli sıklıkta gerçekleşmesi gerekmektedir. Rejenerasyon frekansının bozulması durumunda partikül filtresi dolar.
Asgari kontrol listesi:
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Katkı maddesinin seviyesini, türünü ve kalitesini kontrol edin
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma suyu tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Rejenerasyon sıklığını ve verimliliğini kontrol edin
- (Ön) katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Partikül filtresinin ön tarafında sıvı conta kullanmayın. Özel düşük küllü jenerasyon motor yağı tavsiye edilir. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi şiddetle tavsiye edilir.
Ancak asgari kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında partikül filtresinin görevini düzgün bir şekilde yapması mümkün olur.