BMW F30 KATALİTİK KONVERTER. 3.16İ (2011 - 17)
İsim | : BMW KATALİZATÖR 3.16İ - 3.20İ Z -F30 (2011 - 06) F20 F30 1.16i 1,14İ |
Seri Numarası | : 18307618670 |
Cinsi | : Metal |
Montaj Yeri | : Ön |
Ürün Grubu | : BMW |
Teknik Özellikler:
- En önemli OEM markalardan biri, belirtilen araçlarda sorunsuz ve uzun süreli kullanım.
- Katalitik konvertör. Paslanmaz çelikten imal edilmiş son teknoloji ile kaplanmıştır. Orta kısımda ayrıca keramik filtreyi tutan metal kasa konvertör ısındığında keramik tabakanın titreşmesini ve ses yapmasını engeller. Metal kasa giriş çıkış boruları üzerine kaynatılarak iç kısımdaki havanın kolayca akışını sağlar. Oksijen sensörlüdür. Mono bal peteği keramik emisyon değerlerine uygun gaz salınmasına yardımcı olur. Tüm ürünler üretim prosesinde yağa ve kırıntılara karşı ayrıca yıkanmıştır. ISO 9002 ve OBDA 2 emisyon standartlarına uygun arıza ışığı ile tespit edilebilir bir üründür.
Montaj talimatları;
Katalizörler
Katalizör en az 100.000 km dayanmalıdır. Durum böyle değilse, bunun nedeni esas olarak aşağıdakilerden kaynaklanmaktadır:
- Dış hasar
- Tıkanma veya kirlenme
- Yağ/Antifriz kirliliği
- Aşırı ısınma
Yukarıdaki sorunların ortaya çıkması halinde, yeni katalitik konvertör garanti kapsamına girmez! Yeni bir katalitik konvertör takmadan önce öncelikle sorunun nedenini giderin! Bu yapılmazsa, yeni katalizörün çalışması hızla duracaktır. Daha fazla bilgi (katalizörler) altında bu konuda daha fazlasını okuyun .
Daha fazla bilgi (katalizörler)
Dış hasar
Katalizördeki seramik malzeme hafif, ince duvarlı ve kırılgan malzemeden yapılmıştır. Yalıtım katmanı malzemeyi yerinde tutar ve dış hasara karşı bir tür koruma sağlar. Ancak hız tümsekleri ve yoldaki taşlar gibi nedenlerden dolayı seramik malzemede çatlaklar meydana gelebilir. Ayrıca kötü montaj, gevşek egzoz montaj macunu ve kırık egzoz sistemi de seramik malzemenin kırılmasına ve/veya çatlamasına neden olabilir.
Tıkanmış veya kirlenmiş
Katalizörlerin tıkanması ve/veya kirlenmesi yanlış yakıt kullanımından kaynaklanabilir. Kurşunlu veya kurşun yerine kullanılan yakıtların kullanılması seramik malzemeyi tıkar ve çalışmasını durdurur. Bu aynı zamanda katalizörlü sistemler için uygun olmayan yakıt katkı maddeleri için de geçerlidir. Egzoz sistemine yağ veya antifriz girdiğinde, katalitik konvertörde seramik plakalara karşı ağır bir kurum tabakası birikmesi nedeniyle hava geçişini tıkayabilir. Bu, iç kısmın tıkanmasına ve hava akışının engellenmesine neden olur. Bu, güç kaybına neden olabilir ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu, contaların sızdırmasına, piston segmanlarının aşınmasına veya diğer motor parçalarının hasar görmesine neden olabilir.
Aşırı ısınma
Fazla yakıt egzoz sistemine girdiğinde katalitik konvertöre ulaştığında yanacaktır. Bunun sonucunda değerli metallerin aşırı ısınması ve yanması meydana gelebilir. Katalizör etkinliğini kaybeder ve ciddi durumlarda seramik kısım erir ve katalizör tıkanır. Olası nedenler arasında yanlış yakıt oranı, yanlış motor ayarı, aşınmış bujiler, bozuk lambda sensörleri veya arızalar sayılabilir.
Ses üretimi
Sesi sönümleme özelliklerine rağmen katalitik konvertör, ses emici olarak etiketlenmemelidir. Katalitik konvertörde yalıtkan koruyucu tabakayı yakan aşırı yakıt olduğunda tıkırtı ve/veya ıslık sesi meydana gelebilir.
Bir katalizör yalnızca fabrika spesifikasyonlarına göre çalışan bir yanma prosesinde düzgün şekilde çalışabilir. Doğru şekilde kullanılmazsa katalizör tamamen kaybolabilir (monolitin kaynaşması). Yeni bir katalitik konvertör takılmadan önce tüm olası nedenler çözülmelidir.
Asgari kontrol listesi:
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Turboyu kontrol edin
- LPG kurulumunu kontrol edin (varsa)
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma sıvısı tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Egzoz gazı karışımını kontrol edin
- (Ön)katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Katalitik konvertörün ön kısmında sıvı conta kullanmayın ve her zaman doğru yağın kullanıldığından emin olun. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi önemle tavsiye edilir.
Yalnızca minimum kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında katalizör işini düzgün bir şekilde yapabilir.