Susturucular

İçten yanmalı motorlu her araçta, öncelikle motorun sıcak egzoz gazlarının güvenli bir şekilde dağıtılmasını, sesin azaltılmasını ve egzoz gazlarının temizlenmesini sağlayan bir egzoz sistemi bulunur. Egzoz sistemi, borular aracılığıyla bağlanır ve hareketli süspansiyon elemanlarıyla araç tabanına sabitlenir. Modern egzoz sistemleri aşağıdaki bileşenlerden oluşur:
- egzoz manifoldlu ön sistem
- temizleme sistemi
- susturucu sistemli arka sistemi

Zayıflama, yansıma zayıflaması ve emilim zayıflaması olarak ikiye ayrılır. Yansıma zayıflamasında, ses birkaç bölmeden geçer. Gürültü seviyesi daha sonra bölmeden bölmeye en aza indirilir.
Spor egzoz sistemleri için, emme sönümlemesi daha uygundur. Bu, susturucunun içinde farklı gözeneklere veya yüzey tasarımlarına sahip malzemeler kullanılmasını gerektirir. Bu, sesi kırarak azaltır.
Egzoz susturucusunu ne zaman ve ne sıklıkla değiştirmelisiniz?
Egzoz sistemindeki metal parçalar arasında, arka susturucu genellikle aşınmaya en duyarlı olanıdır. Dışarıdan bakıldığında, taş parçaları, sıçrayan su veya tuzdan etkilenir ve küçük parçalar halinde paslanır. Ancak, özellikle kısa mesafeler sık sık kullanılıyorsa, arka susturucunun iç kısmı da paslanabilir.
Bunun temel nedeni, kısa yolculuklarda aracın yeterli yüksek çalışma sıcaklığına ulaşamaması nedeniyle, ısınma ve soğuma sonucu oluşan yoğuşmanın kısa yolculuklarda tam olarak buharlaşamamasıdır.
Susturucunun değiştirilip değiştirilmemesi gerektiği sorusuna genel bir cevap yoktur, çünkü aşınma ve yıpranma her bir parça için ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Özellikle ciddi pas veya çatlaklar varsa, egzoz çok gürültülü çalışıyorsa veya iç parçalar gevşemişse, susturucunun değiştirilmesi gerekir.
Arızalı bir arka susturucunun tipik belirtileri nelerdir?
Egzoz bileşenlerinin sürekli ısınması ve soğuması nedeniyle korozyondan kaynaklanan çatlaklar ve çukurlaşma, çıplak gözle hızla tespit edilebilen tipik hasar türleridir. Sorunlar akustik olarak da algılanabilir, örneğin ince bir takırtı veya kükreme (genellikle hızlanma sırasında) olarak. Susturucudaki bir takırtı, gevşek deflektörleri gösterir. Diğer sorunlar arasında, normalde esnek kauçuk bağlantılarda bulunması gereken paslanmış tespit cıvataları bulunabilir. Bunlar kırılırsa (veya kauçuk bağlantı parçaları kaybolursa), susturucu gövdeye çarpabilir ve en kötü durumda susturucu sürüş sırasında kaybolabilir. Susturucunun etrafından geçen veya üzerine tutturulmuş ısı kalkanları gibi kapak elemanları genellikle paslanır ve kırılır. Bu ayrıca ince bir sese de neden olabilir ( araba sesleri hakkında daha fazla bilgi ). Ayrıca, arızalı (sızdıran) bir egzoz normalden daha fazla yakıt tüketimine yol açabilir .
Arızalı susturucuyla sürüşe devam edebilir miyim?
Öncelikle iyi haber: Evet, araç arızalı bir susturucuyla bile çalışmaya devam edecektir. Birkaç küçük pas deliği için egzoz tamir macunu, yüksek sıcaklık silikonu veya bir tamir kiti ile işlem yapmak genellikle yeterlidir. Ancak, susturucu neredeyse düşüyorsa, güvenlik riski oluşturur. Çok gürültülü bir egzoz sesi, polis tarafından durdurulursa para cezasına da yol açabilir (para cezasının miktarı bir ceza hesaplayıcısı kullanılarak kolayca bulunabilir ) – bu noktada zaten bir servise gitmeniz gerekecektir – veya egzozu kendiniz değiştirebilirsiniz.
Arka susturucularda tipik hasar tipleri nelerdir?
Arka susturuculardaki tipik hasar türleri arasında korozyondan kaynaklanan çatlaklar ve delikler bulunur. Arka susturucunun en büyük düşmanı pastır; sonuçta arka susturucu neme maruz kalır. Araç çoğunlukla kısa yolculuklar için kullanılıyorsa, korozyon riski özellikle yüksektir. Bu tür bir hasarın nasıl fark edilebileceğini bilmek ister misiniz? Kusur, örneğin sızıntılar nedeniyle artan motor gürültüsü veya kırık bağlantı elemanları veya kapak elemanları nedeniyle oluşan takırtı şeklinde kendini gösterebilir. Hasar minimum düzeydeyse, kaynak yapmak veya özel kitler kullanarak alternatif onarım yöntemleri bir seçenek olabilir. Ne yazık ki, çoğu durumda egzozu onarmak kalıcı bir çözüm değildir.
Egzoz tamiri nasıl yapılır?
Küçük bir hasar durumunda egzoz tekrar kapatılabilir . Kaynak, daha küçük alanları kapatmak veya yeni paneller yerleştirmek için kullanılabilir. Egzoz modeline bağlı olarak özel tamir kitleri de mevcuttur. Ne yazık ki, kullanılan malzeme çok ince olduğundan ve paslanma başka yerlerde hızla tekrar ortaya çıkabileceğinden, bu seçenekler genellikle geçicidir. Egzozun değiştirilmesi uzun vadede daha iyi bir çözümdür ve aynı zamanda çok basit ve pahalı değildir (araç modeline bağlı olarak).
Arka susturucunun değiştirilmesi: adım adım talimatlar
teçhizat
- Yaygın boyutlarda fındık kutusu
- tornavida seti
- muhtemelen pas sökücü
- İş eldivenleri
- Tel fırça
- Silikon sprey
- Güvenlik gözlüğü (kir ve paslanmaya karşı)
Gereklilik
- Zorluk: orta
- Gerekli özel aletler: tel fırça, muhtemelen taşlama makinesi
- Asansör veya çukur gerekli: mümkün, araç modeline bağlı olarak
Talimatlar
- Aracı bir lifte sürün ve kaldırın veya atölye çukuruna sürün.
- Ağır amortisörleri destekler.
- Vidaları veya kelepçeleri gevşetin (gerekirse pas sökücü ile) ve lastik braketleri çıkarın.
- Eski susturucuyu çıkarın.
- Ön boru bağlantısını tel fırça ile kabaca temizleyin ve yeni kauçuk bağlantı parçalarını takın.
- Tapa veya vida bağlantılarına montaj macunu sürün ve varsa contayı takın.
- Susturucuyu boruya kaydırın veya takın. Doğru şekilde yerleştirdikten sonra, kauçuk bağlantı parçalarına tekrar takın (silikon sprey ile daha kolay olur).
- Son olarak kelepçeyi veya vida bağlantısını tekrar takıp sıkın.
Bazı üreticiler, son bileşenler (ön ve arka susturucular) arasında tipik geçmeli bağlantılar tasarlamaz; bu durumlarda vidalı bağlantılar kullanılır. Egzoz sistemleri nadiren tek bir ünite olarak (yani ayrılma olasılığı olmadan) monte edilir. Teknik becerilerinize bağlı olarak, uzman bir atölyeyi ziyaret edip onarım hakkında görüşmeniz tavsiye edilebilir.
Arka susturucuların fiyatı ne kadar ve atölye maliyetleri ne kadar?
Yeni bir arka susturucu, montaj gerektirmeden ve herhangi bir montaj veya sızdırmazlık malzemesi olmadan 30 ila 100 € gibi düşük bir fiyata satın alınabilir. Elbette, çok daha pahalı yedek parçalar da bulunabilir. Toplam maliyet, susturucunun hangi araç için tasarlandığına ve arka susturucunun nasıl üretilip monte edildiğine büyük ölçüde bağlıdır. Montaj işinin maliyeti ise, atölyeye ve bölgeye bağlı olarak 50 ila 170 € arasında değişen atölyenin saatlik ücretine bağlıdır. Arka susturucunun değiştirilmesi genellikle yarım saat ile iki saat arasında sürer.
Arızalı bir arka susturucuyu değiştirmek ne kadar zordur?
Arızalı bir susturucuyu değiştirmek çoğu araçta oldukça kolaydır; tabii ki biraz teknik bilgi ve el becerisine sahipseniz. İlgili tertibatın ayrıntılı görünümü, uygun aletler ve talimatlarımız sayesinde, tam donanımlı olacaksınız. Bir araç kaldırma platformu veya çalışma çukuru, işi çok daha kolay hale getirir ve bir garajdan uygun fiyata kiralanabilir.
Susturucuların farklı tipleri ve tasarımları nelerdir?
Gürültü azaltma için çeşitli tasarım konseptleri mevcuttur. Arabaların altına monte edilen egzoz sistemleri hem yansıma hem de emilim susturucu elemanları kullanır. İlk gruptaki susturucular, ses yansıması prensibinden yararlanmak için birden fazla bölmeye sahiptir. Bu yansımalar, ses enerjisinin kaybolmasına ve gürültü seviyelerinde istenen azalmanın sağlanmasına neden olur. İkinci grupta ise tasarımcılar, gözenekli malzemeler kullanarak ses emiliminin etkisinden yararlanırlar. Standart modellere ek olarak, özel spor arka susturucular da mevcuttur; bunları genellikle daha güçlü sesleri ve daha sportif, genellikle daha çarpıcı görünümleriyle tanıyabilirsiniz. Ayrıca, sportif karaktere sahip daha kaliteli arka susturucular, dayanıklılık için genellikle paslanmaz çelikten yapılır.
_____________SSS
Arka susturucuyu ne sıklıkla değiştirmelisiniz?
Bu, aşınma ve yıpranmaya bağlıdır. Susturucu paslanmış veya çatlamışsa, egzoz normalden önemli ölçüde daha yüksek ses çıkarıyorsa veya parçalar gevşemişse, en kısa sürede değiştirilmelidir.
Arızalı bir arka susturucunun tipik belirtileri nelerdir?
Çatlaklar, pas, tiz takırtılar veya kükremeler (genellikle hızlanırken).
Arızalı arka susturucuyla sürüşe devam edebilir miyim?
Egzoz arızalı olsa bile araç çalışmaya devam edecektir. Ancak, hasarın güvenli bir şekilde sürüşe devam etmek için çok büyük olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
Arka susturucunun tamiri nasıl yapılır?
Küçük hasarlar genellikle bir tamir kiti veya kaynakla onarılabilir. Daha ciddi aşınmalar için, amortisörün tamamını değiştirmek genellikle daha iyi bir seçenektir.
Arka susturucuyu serviste değiştirmenin maliyeti ne kadardır?
Montaj ve montaj veya sızdırmazlık malzemeleri olmadan yeni bir arka susturucunun fiyatı yaklaşık 30 €'dan başlıyor. Buna, atölyenin saatlik ücretini de ekleyin (atölyeye ve bölgeye bağlı olarak 50-170 €). Değişimi yarım saat ile iki saat arasında sürüyor.
Arka susturucuyu kendiniz değiştirebilir misiniz?
Kiralanabilir bir asansör, aletler, biraz pas sökücü ve doğru yedek parçalarla, arızalı bir susturucuyu değiştirmek sorun değil. Ancak, bazı temel bilgiler gereklidir.